söndag 9 augusti 2009

San Franciscos baksida. En knullande stad.

Jag var pa fest igar. En fest i en stor lagenhet med kanske sju rum, kreativt inredda i varma farger och manga detaljer. Det fanns ett dansgolv med en liten scen, en bar dar man kunde stalla in sin dricka ett rum med oppet tak dar man kunde roka och overallt fanns soffor och sangar att vara i. Det hade kunat vara vilket fest som helst, men det var det inte. for overallt hade folk sex oppet.

Jag som ar pa mission San Franciscos baksida, fick ju lov att saga ja nar killen som jag bor hos fragade om jag ville folja med. Och jag satt innan avfard pa toaletten och bajsade samtidigt som jag i huvudet ovade bestamda men vanliga avvisnings fraser. Nar jag kom ut fran toaletten hade Aaron en tight rod dress, vita breda jatte hogklackade skor och ett kattansikte. Till mig gav han ett par silverbyxor och till det en palsvast.

Saklart jag hade fordommar. massvis. Att det antagligen var fula manniskor utan social kompitens, eller folk med skev sexbild av nagon anledning eller bara i allmanhet perversa, och den forsta timmen gick jag stel omkring, holl hart i mitt vinglas och pratade med aaron om vader och vind for att forsoka latsas som om jag inte var nervos fast det antagligen bara blev annu mer uppenbart.

Men efter ett tag slappte det och efter att folk hade gjort nagra ganska underhallande framtradanden pa scenen och efter nagra konversationer insag jag att det var vilka manniskor som helst. bara med ett vanligt intresse men i en ovanlig miljo att utfarda det pa.

En blond tjej stod pa dansgolvet med fraknar och glugg mellan tanderna i rosa underklader. Hon log och fragade om jag nagonsin dansat med en tjej och jag svarade att det hade jag gjort. Hon undrade sen om jag hade gillat att dansa med de tjejerna och jag svarade att det inte hade varit sa pjakigt. Sen tittade hon flinande upp i taket och sa att om man vill dansa med nagon brukar man fraga den personen om lov och jag hajjade vinken och sa att jag valdigt garna ville dansa med henne. Jag kande mig som en stel pinne, som en fisk pa torra land. samtidigt som hon rorde sig glaciost runt mig. jag klappade hennes bara kropp lite, men mina hander var alldeles svettiga.

Jag dansar sallan om ens over huvudtaget. och inte ofta med tjejer i bikini och det kandes som om hela lokalen tittade pa mina osakra blyga moves sa efter nagra minuter sa jag att nog maste ga och dricka lite mer vin. hon bara log och sa att det nog var en bra ide.

Ingen pa festen domde. Vissa kom i par, nagon var transvestit, vissa gillade tjejer andra killar, vissa var snygga andra mindre snygga men ingen var mer eftertraktad an nagon annan. Sjalv stod jag hela kvallen i barrummet och pratade med folk, som om jag vore pa vilken fest som helst, och da jag berattade att det var forsta gangen jag var pa nagot sant har forstod alla och jag blev aldrig ens tillfragad om att pa nagot satt gora nagonting. Det var som om den sexuella barriar som alltid ligger mellan folk pa barer var som borta, och jag antar att det ar darfor folk valjer att ga dit. for faktum ar att jag blir mer trakasserad av att ga igenom san francsicos huvudtaga en mandag formiddag.

Klockan fyra pa natten var det dags att ga hem. Aaron lag med en tjock asiat han hade pratat med under kvallen sa jag satt i soffan vid entren och vantade, samtidigt som jag trott halvsov mot armstodet. efter ett tag vaknade jag upp av att en kille kom ut naken ur dorren mitt emot mig med ett gossedjur i handen och sa upprort: "what is wrong with this tiger, why is hi judging me?" och han holl upp djurets stirrande ogon framfor mig som jag visst kunde forsta att man kunde finna lite distraherande.

sen kom aaron tillbaka och tillsammans gick vi hem, han stapplande i sina hogklackat.

5 kommentarer:

otto sa...

haha! varför missade jag den här delen av the mission? i december när jag va i san francisco träffade jag en härlig puertoricanska, ilia correa:

http://www.couchsurfing.org/profile.html?id=3DWQLVK

hör av dej till henne om du är sugen, hon bor i the mission, på mission street tror jag. hoppas du har det grymt!

//otto

Unknown sa...

Hallo Maja!
Jag följer det du skriver då och då. Tänker ofta på dig och hur du kanske har det för stunden....Hoppas att allt fortsätter att gå bra för dig på din modiga resa i främmande miljöer. Har provat att skicka kommentar till dig förut ....men misslyckats.
Stor kram och puss från Gunilla

vederbörandes mor sa...

hej kajken,
vi ses snart.
mamma

moripölsan sa...

är du nu på jakt efter sanfrans framsida?
den ser jag fram emot

Anonym sa...

Hahaha, så kul o läsa!

Majvor min kära! Jag tycker om dig ja.

Häpåräserru!

Fatso